Monday 2 March 2015

Ha van egy brokkolid ... csinálhatsz levest is

Valahogy úgy kezdődött, hogy elindultam bevásárolni. Sajttortát készítek egy vacsorához. Úton a bolt felé eszembe jutott, hogy milyen régen leveseztem. Nagyon szeretem, mert tartalmas, mégis könnyed. Meleg, és azt teszünk bele, amit csak akarunk. Karalábénak indult fejben az ötlet, de megláttam a brokkolit a zöldségespultnál, és inkább amellett döntöttem.

Alt J zenél, miközben kikészítem a konyhapultra a hozzávalókat:

köménymag
étolaj
póréhagyma, felkarikázva
egy fél karalábé, mert mégsem maradhat ki, vagy pont azért, mert van egy fél darab a hűtőben - lereszelve
egy csokor brokkoli (fél kg), feldarabolva, a szárát nem muszáj beletenni
mediterrán fűszerkeverék (ebben bors, tengeri só, oregánó, szárított paradicsom, petrezselyem, rozmaring, csilipaprika és kapor! is van; ez utóbbi egészen meglepett, mert nem igazán rajongok érte, mondhatni - nagyon nem, de szerencsére  elenyésző mértékben van jelen)
tejföl
liszt

a mikéntje

1. egy leves készítésére szánt lábast aljára olajat löttyintünk, és megszórjuk egy némi köménymaggal
2. a póréhagymakarikákat hozzáadjuk és megpirítjuk kicsit
3. egy fél pohár vizet öntünk rá, és a brokkolidarabokat
4. lefedjük és alacsony lángon/ fokozaton megpároljuk, kicsit megsózzuk
5. ha már kellően megpuhultak brokkolidarabjaink, felöntjük vízzel
6. a reszelt karalábét se felejtsük ki
7. fűszerezzük is
8. ha felforrt a víz, adhatunk hozzá egy evőkanál liszt és két evőkanál tejföl alkotta keveréket - ezt folyamatos keverés mellett adjuk levesünkhöz
9. ízlelgessük meg ízlelőbimbóinkra szigorúan ügyelve, olyan kellemetlen érzés, amikor ezek megégnek forró étel hatására
10. ha szerintünk kellemesen összeérhettek az ízek, fogyasztható is az étel

Jó étvágyat!



No comments:

Post a Comment